Om het Gildenkwartier in Hoog Catharijne nieuw leven in te blazen wordt een publiekstrekker gezocht. Deze vindt Corio, de eigenaar en beheerder van Hoog Catharijne, in de Media Markt, die zich graag wil vestigen in het centrum van Utrecht. Voor het management van de technische voorbereiding en realisatie wordt een ‘ervaren spin in het web’ gevraagd. Het uitplaatsen van winkeliers, het inhuizen van een veeleisende Media Markt, het beperken van overlast voor aangrenzende kantoren en het winkelende publiek en zelfs het verplaatsen van een junk-tunnel vragen om de nodige inventiviteit. Becomfy neemt deze uitdaging op zich en is samen met Corio trots op het bereikte resultaat.

129962728

Projectgegevens

Projectomschrijving: revitalisatie winkelcentrum
Opdrachtgever: Corio (nu: Klépierre)
Rol Becomfy: projectmanagement voorbereiding en realisatie casco Media Markt
Start bouw: 2003
Oplevering: 2003
BVO winkels: 5.500 m2
Totale bouwkosten: € 1,1 mln